Salgsbetingelser for Spåtind Fjellstue

  1. Generell informasjon

Kjøper må være fylt 18 år. Dette gjelder alle varer og tjenester som bestilles via våre nettsider spatind.no, eller via tlf/e-post.

Kjøper er selv ansvarlig for at mottatt bekreftelse er i henhold til bestilling. Kjøper er også ansvarlig for å ta kontakt dersom bekreftelse ikke er mottatt. Vi anbefaler å sjekke søppelpost om bekreftelse ikke ligger i innboks.

Selger står ikke ansvarlig for feil gjort av kjøper hvis vilkårene ikke er fulgt. Vilkårene beskytter deg som kunde, overnattingsstedet og selger som distributør.

 

  1. Bestilling og bekreftelse

Bestillingen er bindende. Ved mottakelse av bestilling sender Spåtind Fjellstue (heretter benevnt SF) en bekreftelse til gjesten hvor antall personer, pris, type innkvartering, servering og eventuelle øvrige varer og tjenester som er bestilt blir beskrevet. Kontroller at bekreftelsen er riktig, og gi oss en skriftlig tilbakemelding hvis det er noe som ikke overensstemmer med det du har bestilt.

 

Selger og selgers samarbeidspartnere er ansvarlige for at din informasjon ikke blir misbrukt, videresolgt til tredjepart, eller på andre måter distribuert uten ditt samtykke.

 

  1. Prisavtalens gyldighet

De avtalte priser er bindende for alle parter. SF forbeholder seg rett til å justere priser som følge av økte skatter og avgifter og andre forhold utenfor SF’s kontroll.

Selger tar forbehold om trykk eller skrive feil i priser.

Ved betaling med faktura tilkommer faktura gebyr på 50,-.

 

  1. Betaling
  • Rom/Frokost (Betal ved ankomst)

Rom/Frokost inkluderer overnatting og frokost. Bookingen betales ved ankomst, og kan endres eller avbestilles inntil 72 timer før ankomst.

  • Rom/Frokost forhåndsbetalt (Betal nå – kun tilgjengelig via online booking)

Rom/Frokost inkluderer overnatting og frokost. Bookingen betales ved bestilling, og kan endres eller avbestilles inntil 72 timer før ankomst.

  • Halvpensjon (Betal ved ankomst)

Halvpensjon inkluderer overnatting, frokost og middag. Bookingen betales ved ankomst, og kan endres eller avbestilles inntil 72 timer før ankomst

  • Halvpensjon forhåndsbetalt (Betal nå – kun tilgjengelig via online booking)

Halvpensjon inkluderer overnatting, frokost og middag. Bookingen betales ved bestilling, og kan endres eller avbestilles inntil 72 timer før ankomst.

  • Selvhushold (Betal ved ankomst)

Kun opphold, ingen måltider eller innganger inkludert i prisen. Bookingen betales ved ankomst. Kostnadsfri avbestilling inntil 3 uker før ankomst. Husk å ta med håndklær og kluter for bruk på kjøkken, bad og all forbruksvare; tørkepapir, toalettpapir osv. Sluttrengjøring, sengetøy og håndklær er inkludert.

  • Selvhushold forhåndsbetalt (Betal nå – kun tilgjengelig via online booking)

Kun opphold, ingen måltider eller innganger inkludert i prisen. Bookingen betales ved bestilling. Kostnadsfri avbestilling inntil 3 uker før ankomst. Husk å ta med håndklær og kluter for bruk på kjøkken, bad og all forbruksvare; tørkepapir, toalettpapir osv. Sluttrengjøring, sengetøy og håndklær er inkludert.

  • Gruppebestilling 4+ rom/leilighet, eller sovesal: 25% betales innen 14 dager etter bestilling. Resterende beløp betales innen utgangen av avbestillingsfrist. Se punkt 6.
  • Betaling for alle opphold skal skje før gjesten forlater SF. Firma og grupper kan faktureres med 10 dagers betalingsfrist dersom SF godkjenner kreditt etter gjennomført kredittsjekk. Private grupper kan faktureres etter avtale. Det er også mulig med forhåndsbetaling og å betale direkte ved utsjekk. SF aksepterer Bankkort, Visa, Mastercard eller kontant. Ved individuell betaling av rom og bestilte varer og tjenester satt på rom, er det firmaet som er arrangør som er ansvarlig for at alle gjør opp for seg. Uteblivende betaling blir fakturert bestiller hvis ikke dette blir gjort opp på stedet ved utsjekk. Dette gjelder også krav om erstatning forbundet med eventuell ødeleggelse av inventar. Ved forsinket betaling belastes forsinkelsesrenter med den til enhver tid gjeldende sats i henhold til lov om forsinkelsesrente.

 

  1. Disponering av rom/leilighet

Innsjekk i resepsjonen er fra kl. 15.00. Dette innebærer at SF ikke garanterer at de bestilte overnattingsenheter er ledige før dette tidspunkt. Utsjekk klokken 12:00. Dagleie er mulig hvis ledig kapasitet; ved tidlig ankomst/sein avreise. Gjestene belastes med kr 300,- for tidlig innsjekk eller sen utsjekk. Tidlig innsjekk eller sen utsjekk avtales med resepsjonen senest dagen før. Bagasjerom og garderobe finnes tilgjengelig.

 

  1. Avbestillingsregler
  • Bestilling av 1-3 rom/leiligheter: Fri avbestilling inntil 72 timer før ankomst. Avbestillinger gjøres pr e-post til SF: post@spatind.no.
  • Bestilling av 4-8 rom/leiligheter, eller 1 stk sovesal: Fri avbestilling for gruppen dersom SF mottar avbestillingen skriftlig senest 3 uker før ankomst.
  • Bestilling 9+ rom/leiligheter, eller 2+ sovesaler: Fri avbestilling for gruppen dersom SF mottar avbestillingen skriftlig senest 12 uker før ankomst.
  • Avbestillingsdato gjelder fra dato avbestilling er mottatt, ikke dato SF bekrefter avbestilling. Vi anbefaler alle reisende å ha reiseforsikring. Det er gjestens ansvar å kontakte forsikringsselskapet i tilfelle avbestilling som utløser krav om betaling i henhold til ovenstående regler. Eventuell betaling forfaller innen 14 dager etter at avbestilling er mottatt. Ved avbestilling mottatt senere enn avbestillingsfristen, forfaller 75% av bestillingen til betaling.

 

  1. Avbestillinger gjort av SF

Hvis SF av en eller annen grunn må avbestille reservasjonen din, vil vi informere deg om dette så snart vi kan. Du vil motta full refusjon av beløpet som er innbetalt, med mindre vi avbestiller begrunnet i en Force Majeure situasjon. Hvis SF er nødt til å avbestille reservasjonen din, er vi ikke ansvarlige for andre utgifter du måtte ha pådratt deg som følge av avbestillingen

 

  1. Skader/Erstatningsansvar

Gjesten er ansvarlig for skader påført SF’s eiendom og inventar, eller eiendom og inventar formidlet av SF, som følge av uaktsom eller forsettlig opptreden fra gjesten under oppholdet. Krav om erstatning for skader må fremsettes av SF så snart SF er gjort oppmerksom på skaden. Alle skader som SF kjenner til før avreise for gjesten, skal om mulig betales før avreise.

 

SF gjør oppmerksom på at noen av våre rom/leiligheter er privateide enheter som blir brukt privat. Vi ber dere vennligst respektere dette, og hjelpe oss med å holde rommet/leiligheten i den stand den var når du sjekket inn.

 

  1. Klager

Klager på renhold, rom, leveranse, service eller lignende må fremlegges SF senest klokken 10:00 dagen etter ankomst, slik at SF får mulighet til å utbedre. Hvis klage ikke fremlegges innen kl 10:00 dagen etter ankomst, fraskriver kunden seg retten til eventuell kompensasjon.

Gjelder klagen arrangement, konferanse, konsert eller lignende må klagen fremlegges i løpet av besøket, slik at SF får mulighet til å utbedre.

 

  • Øvrige betingelser for gruppebestillinger

Endringer: Vi gjør oppmerksom på at alle endringer må meddeles oss pr epost av gruppeleder. Dette gjelder både avbestillinger, bestillinger av ekstra døgn, tilleggs detaljer for enkeltindivider, alle typer tilpasninger etc. Navneliste med romfordeling må være mottatt av SF senest 3 uker før ankomst. Merk av for eventuelle besvær og matallergi. Ønsker om twinrom, HC-rom, enkeltrom, ekstra oppredninger og rom med hund må også merkes i navnelisten. Jo tidligere vi får denne informasjonen desto større er sjansen for at vi har de riktige rommene tilgjengelige

 

  • Hittegods

Hittegods oppbevares i 3 måneder og vi tar et administrasjonsgebyr på Kr 400,- for sending.

 

  • Force Majeure

SF og våre underleverandører (inkludert overnattingsteder og samarbeidspartnere) står ikke til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor destinasjonens kontroll. Vi tar forbehold om feilprising, beskrivelser av tjenester og tekniske problemer som kan oppstå. Partene kan tre ut av avtalen dersom boenheten ikke kan benyttes på grunn av krigshandlinger, naturkatastrofer, lengre avbrudd av vann­ eller el-­tilførsler, og lignende hendelser som verken utleier eller leietaker kunne forutse eller påvirke.

På bakgrunn av hendelser som ligger utenfor overnattingstedets kontroll, har overnattingsstedet rett til å flytte leietaker til et likeverdig, eller bedre, bosted. Der det er mulig, skal leietaker informeres på forhånd om slike endringer. Slike endringer gir ikke leietaker rett til å unnlate å betale for oppholdet.

  1. Leveranse fra tredjepart

SF har tredjeparts tilbydere av vår overnatting, aktiviteter og transport, samt eksterne leverandører. Vi fraskriver oss ansvaret for uforutsette hendelser som gjelder leveranse fra tredjepart.